უკეთესი ვარიანტის შერჩევა. ტურისტული ლაშქრობის დროს შექმნილ პრობლემაზე (მთაში ტურისტული ლაშქრობა დაგეგმილზე ხანგრძლივი აღმოჩნდა)
პროექტის მთავარი თემა – როგორ შევარჩიოდ ორი სხვადასხვა გზიდან საუკეთესო, რომ დროზე დავბრუნდეთ ბანაკში?
პროექტის აქტუალობა – პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნის უნარი.
პროექტის მიზანი–მოსწავლეებმა მათთვის ნაცნობი სიდიდეებისათვის დაასახელონ სიდიდეებს შორის წრფივი დამოკიდებულება.
მოსწავლეთა ასაკი: 12–14 წელი
ვადები/ხანგრძლივობა: 2 დღე
მოსალოდნელი შედეგები
1.კრიტიკული აზროვნების განვითარება
2.ალგებრული გამოსახულების გარდაქმნის ცოდნა
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: თაბახის ფურცელი, კალმები .
ადამიანური რესურსი: მოსწავლეები, მასწავლებელი
პროექტის მსვლელობა _ მთაში ტურისტული ლაშქრობა დაგეგმილზე ხანგრძლივი აღმოჩნდა და გვსურს რკინიგზის სადგურში, რაც შეიძლება სწრაფად მოხვდეთ რკინიგზის სადგურზე
განვიხილოდ შემთხვებები და შეარჩიეთ უკეთესი ვარიანტი;
1)ფეხით გაეშურეთ სადგურისაკენ–6კმ/სთ სიჩქარით.
2)გამოიძახეთ ტაქსი, რომელიც 24 წთ–ში მოაღწევს თქვენამდე დაშემდეგ 30კმ/სთ სიჩქარით გაეშუროთ სადგურისაკენ;
განვიხილოთ შემთხვევები;
ა) სადგრამდე 2 კმ–ია
ბ) სადგურამდე 3 კმ–ია
გ) სადგურამდე 5 კმ–ია
პირველი დღე.
კლასი გაიყო ორ ჯგუფად;
პირველი ანგარიშობს ფეხით მოძრაობისას საჭირო დროს
მეორე ტაქსით მოძრაობისას საჭირო დროს
გააკეთეს დასკვნა
ა) ამ შემთხვევაში აშკარად სჯობია ფეხით წასვლა, რადგან ტაქსის მოსვლამდე დავბრუნდებით სადგურამდე
S=v*t => t=s/v => 2/6 სთ=20 წუთს
ბ) 3 კმ–ს გავლას ფეხით წასვლით და გამოძახებიდან ტაქსით ერთნაირი დრო დაგვჭირდება.
S=v*t დრო ტოლია 3/6სთ=30წთ
24 წთ+3/30 სთ=24 წთ+6წთ=30 წთ
გ)5კმ–ს შემთხვევაში კი ტაქსით
S=v*t => t=s/v => 5/6 სთ =50 წთ
24წთ+5/30სთ=24წთ+10=34 წთ
მეორე დღე
მოსწავლეებმა ჩაატარეს კვლევა, თუ, რამ გამოიწვია დაგვიანება და გააკეთეს დასკვნა
ლაშქრობის დროს მოსწავლეთა დიდმა ნაწილმა დაიღალა და არ შეეძლოთ უკან ფეხით დაბრუნება, საჭირო გახდა ტაქსის გამოძახება.
პროექტის ხელმძღვანელი: ალექსანდრე ვაშაყმაძე
ხელმძღვანელის ელ ფოსტა a.vashakmadze.57@gmail.com
No comments:
Post a Comment